Het runnen van een tandheelkundige praktijk reikt verder dan alleen het bieden van kwalitatieve zorg. Zaken als organisatie en management zijn van groot belang bij het voeren van een succesvolle tandartspraktijk. Zowel de assistent als praktijkmanager spelen hierin een belangrijke rol. Maar wat is precies belangrijk voor goede organisatie binnen een praktijk?
Opzet van de cursus
Tijdens deze cursus wordt helder in kaart gebracht waar een praktijk aan hoort te voldoen. Onder andere komen onderwerpen als infectiepreventie, VIM, VGT, registratie van onderhoud van diverse apparatuur, het up-to-date houden van personeelsbestanden, verduurzaming van de praktijk, EHBO/BHV en protocollen aan bod. Het is een interactieve cursus, waarin je tips, tricks en tools krijgt aangereikt om zo efficiënt mogelijk de organisatie binnen uw praktijk op orde te brengen.
Na het volgen van de cursus zal u gemotiveerd zijn om alle puntjes op de i te zetten wat betreft organisatie en management binnen de praktijk. U kunt met de meegekregen input direct aan de slag in de praktijk.
Programma
12:30 – 13:00 Ontvangst
- Welkom. Uitleg van het programma en doel van de cursus
- Watercontrole van behandelstoelen (wanneer dien je welke acties te ondernemen?)
- Organisatie van EHBO en BHV binnen de praktijk
- Personeel (werving, selectie, functioneringsgesprekken, documenten van de medewerker)
- Onderhoudsplan divers apparatuur
- VGT (productregister gevaarlijke stoffen)
- Meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling
- VIM meldingen, hoe doe je dit?
- Afval verwerken/verduurzaming binnen de praktijk
- Hygiëne en kwaliteit, diverse onderdelen binnen de praktijk
- Aflsuiting, vragen en slotwoord.
17:00 Einde training