masker

Conflicten en klachten

Dit symposium is al geweest, je kunt je niet meer inschrijven.

Informatie

icoon kosten
deelnameprijs

€375,- MHG en €525,- THK

icoon wanneer
wanneer

zaterdag 06-04-2024

icoon lezingen
lezingen

4

icoon locatie
locatie

Green Village, Utrecht

icoon tijd
tijd

09:30 - 17:30

icoon workshops
workshops

3

icoon krt-punten
KRT punten

5

icoon krt-punten
KRM punten

5

Over het congres

Moderator | Jan de Lange en Jorrit Duininck
Doelgroep | Tandartsen, mondhygiënisten en orthodontisten

U denkt er misschien liever niet aan, maar veel zorgverleners krijgen op enig moment in hun carrière te maken met een klacht. En terecht of onterecht, gegrond of ongegrond, een klacht doet iets met u. Het kan een aanzienlijke impact hebben op uw werkplezier en algemeen welbevinden. Om adequaat met een klacht om te kunnen gaan is het daarom van groot belang dat u weet hoe u het beste kunt omgaan met een klacht. Hoe kunt u zich het beste opstellen in een conflictsituatie?
Daarnaast is het van essentieel belang dat u ook in juridische zin weet waar u mee te maken kunt krijgen. Wat zijn precies uw rechten en plichten in een klachtenprocedure. Doordat een klacht via verschillende kanalen kan worden ingediend, kunnen verschillende partijen betrokken zijn in de procedure en iedere procedure heeft zijn eigen kenmerken.

Tijdens dit congres wordt u door vooraanstaande sprekers bijgepraat over de verschillende soorten klachtenprocedures en – wellicht nog belangrijker – hoe u kunt voorkomen dat een conflict uit de hand loopt. Tijdens plenaire lezingen en interactieve workshops wordt u door experts van onder andere de KNMT, VvAA en het regionaal en centraal tuchtcollege uitgebreid geïnformeerd en uitgedaagd om mee te denken over dit lastige, maar voor iedere zorgverlener relevante, onderwerp. 

Na dit congres weet u hoe u zich kunt opstellen in een conflictsituatie en hoe u mogelijk klachten kunt voorkomen. Ook beschikt u over essentiële kennis met betrekking tot uw rechten en plichten in klachtenprocedures. Zo bent u, indien een klacht onvermijdelijk blijkt, goed voorbereid om adequaat te handelen en eventuele schade tot een minimum te beperken. 


Extra voordelig deelnemen aan dit congres?
Met een Quality Practice lidmaatschap maakt u gebruik van verschillende nascholingsproducten binnen een pakket dat u zelf samenstelt. Zo ontvangt u alle edities van het QP-vaktijdschrift en kunt u credits inzetten om onder andere deel te nemen aan verschillende congresdagen en/of PAOT-cursussen. Bekijk hier alle voordelen van een lidmaatschap.

Programma

  • 09:00

    Ontvangst en registratie

  • 09:30

    Introductie door moderatoren prof. dr. Jan de Lange en Jorrit Duininck

  • 09:40

    Lezing 1: Over klagers en klachten: wat kunt u eraan doen? Sprekers: Joan van der Ven

    icoon pijltje
  • 10:40

    Lezing 2: Laat u niet verrassen door klachten Sprekers: Aranka Buis- de Vos

    icoon pijltje
  • 11:20

    Koffie- en theepauze

  • 11:40

    Lezing 3: Aansprakelijk gesteld door de patiënt: en nu? Sprekers: Dr. Femke Ruitenbeek-Bart

    icoon pijltje
  • 12:20

    Lezing 4: Onbehagen: ook in de zorg Sprekers: Dr. Paul Verhaeghe

    icoon pijltje
  • 13:20

    Lunchpauze

  • 14:20

    Workshopronde 1 Sprekers: Dr. Theo J.M. Hoppenreijs, Laurens Tinsel, Jesca Verbrugge, Isabelle Coppens

    icoon pijltje
  • 15:20

    Koffie- en theepauze

  • 15:40

    Workshopronde 2 Sprekers: Dr. Theo J.M. Hoppenreijs, Laurens Tinsel, Jesca Verbrugge, Isabelle Coppens

    icoon pijltje
  • 16:40

    Borrel

Sprekers

icoon plusje

Jorrit Duininck

icoon plusje

Aranka Buis- de Vos

icoon plusje

Dr. Femke Ruitenbeek-Bart

icoon plusje

Dr. Paul Verhaeghe

icoon plusje

Dr. Theo J.M. Hoppenreijs

icoon plusje

Jesca Verbrugge

icoon plusje

Isabelle Coppens

icoon plusje

Joan van der Ven

icoon plusje

Laurens Tinsel

masker
icoon usp

Verbonden aan ACTA

icoon usp

Unieke leergangen in Endodontologie en Implantologie

icoon usp

Korte lijnen met professionals uit de tandheelkunde

© Copyright Acta DE 2024