masker

Informatie

icoon kosten
deelnameprijs

€375,- MHG en €525,- THK

icoon wanneer
wanneer

zaterdag 06-04-2024

icoon lezingen
lezingen

4

icoon locatie
locatie

Green Village, Utrecht

icoon tijd
tijd

09:30 - 17:30

icoon workshops
workshops

2

icoon krt-punten
KRT punten

5

Informatie over het programma en de nascholingspunten volgen nog.

Over het congres

Moderator | Jan de Lange en Jorrit Duininck
Doelgroep | Tandartsen, mondhygiënisten en orthodontisten

U denkt er misschien liever niet aan, maar veel zorgverleners krijgen op enig moment in hun carrière te maken met een klacht. En terecht of onterecht, gegrond of ongegrond, een klacht doet iets met u. Het kan een aanzienlijke impact hebben op uw werkplezier en algemeen welbevinden. Om adequaat met een klacht om te kunnen gaan is het daarom van groot belang dat u weet hoe u het beste kunt omgaan met een klacht. Hoe kunt u zich het beste opstellen in een conflictsituatie?
Daarnaast is het van essentieel belang dat u ook in juridische zin weet waar u mee te maken kunt krijgen. Wat zijn precies uw rechten en plichten in een klachtenprocedure. Doordat een klacht via verschillende kanalen kan worden ingediend, kunnen verschillende partijen betrokken zijn in de procedure en iedere procedure heeft zijn eigen kenmerken.

Tijdens dit congres wordt u door vooraanstaande sprekers bijgepraat over de verschillende soorten klachtenprocedures en – wellicht nog belangrijker – hoe u kunt voorkomen dat een conflict uit de hand loopt. Tijdens plenaire lezingen en interactieve workshops wordt u door experts van onder andere de KNMT, VvAA en het regionaal en centraal tuchtcollege uitgebreid geïnformeerd en uitgedaagd om mee te denken over dit lastige, maar voor iedere zorgverlener relevante, onderwerp. 

Na dit congres weet u hoe u zich kunt opstellen in een conflictsituatie en hoe u mogelijk klachten kunt voorkomen. Ook beschikt u over essentiële kennis met betrekking tot uw rechten en plichten in klachtenprocedures. Zo bent u, indien een klacht onvermijdelijk blijkt, goed voorbereid om adequaat te handelen en eventuele schade tot een minimum te beperken. 


Extra voordelig deelnemen aan dit congres?
Met een Quality Practice lidmaatschap maakt u gebruikt van verschillende nascholingsproducten binnen een pakket dat u zelf samenstelt. Zo ontvangt u alle edities van het QP-vaktijdschrift en kunt u credits inzetten om onder andere deel te nemen aan verschillende congresdagen en/of PAOT-cursussen. Bekijk hier alle voordelen van een lidmaatschap.

Programma

  • 09:00

    Ontvangst en registratie

  • 09:30

    Introductie - Jan de Lange en Jorrit Duininck

  • 09:40

    Lezing 1: Hoe kun je een klacht voorkomen en wat zijn de meest voorkomende oorzaken van een klacht? - Aranka Buis- de Vos

  • 10:20

    Lezing 2: verdere informatie volgt nog.

  • 11:00

    Koffie- en theepauze

  • 11:20

    Lezing 3: Aansprakelijkheidsrecht - Mr. Femke Ruitenbeek-Bart

  • 12:00

    Lezing 4: Onbehagen - Paul Verhaeghe

  • 13:00

    Lunchpauze

  • 14:00

    Workshopronde 1

  • 15:00

    Koffie- en theepauze

  • 15:20

    Workshopronde 2

  • 16:20

    Borrel

masker
icoon usp

Verbonden aan ACTA

icoon usp

Unieke leergangen in Endodontologie en Implantologie

icoon usp

Korte lijnen met professionals uit de tandheelkunde

© Copyright Acta DE 2024